Voorjaarsconcert 7 mei 2022 in De Speeldoos

VOORJAARSCONCERT 7 MEI 2022

Ons voorjaarsconcert is zeer geslaagd geweest. De sfeer was ontspannen, iedereen was betrokken en het koor straalde enthousiasme uit. Het Mannenkoor zong een licht genre met o.a. liedjes als The Rose, Can’t help falling in love en Let it be me.

Zoals de poster hiernaast aangeeft, verzorgden het Projectkoor en Diederick Ensink gastoptredens. Voor de pauze trad het projectkoor met nummers van Toto, Elton John, Celine Dion en The Police op. Alles werd uit het hoofd gezongen en af en toe werd een lichte choreografie toegevoegd. Samen met het combo, bestaande uit keyboard, basgitaar en drum, was het een heel swingend optreden.

Na de pauze opende het Mannenkoor met de Brokeback Mountain Suite. Dit lied is gebaseerd op de gelijknamige film, waarbij pianiste Margret Bekkers het koor net als voor de pauze prachtig begeleidde op de vleugel.

Een zeer grote aanvulling aan het programma was Diederick Ensink. Hij is een echte entertainer. Hij doet dat door te zingen , te spelen op allerlei instrumenten en door zijn mooie, grappige verhalen. Hij rijgt allerlei songs aan elkaar van de Beatles, van Queen en anderen, terwijl hij zichzelf op de vleugel begeleidt. Met gemak kreeg hij daarmee de mensen aan het zingen.
De avond werd afgesloten met een medley van The Beatles door het Vughts Mannenkoor. Iedereen deed aan het slotstuk hiervan, Hey Jude, mee. Het mannen- en het projectkoor, pianist en combo en Diederick Ensink speelde op viool. Ook het publiek werd uitgenodigd, en onder de bezielende leiding van dirigent Wilma van der Schoot, die beide koren dirigeerde en ook de hele avond presenteerde, werd uit volle borst meegezongen. Het was een waar feest om zo het concert te eindigen. Alle deelnemers op de foto bij de finale: